اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

80 هزار روستایی در گیلان تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان تعداد افراد بیمه‌شده در سطح استان را 80 هزار نفر عنوان کرد.

80 هزار روستایی در گیلان تحت‌پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، هانی قلی‌پور عصر امروز در جریان دیدار با فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری تعداد افراد بیمه‌شده در سطح استان گیلان را 80 هزار روستایی دانست و اظهار کرد: شهرستان آستارا در سطح استان از جایگاه خوبی برخوردار بوده و تاکنون 9 هزار نفر تحت‌پوشش قرارگرفته‌اند.   

وی آغاز کار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سطح استان گیلان را به سال 84 دانست و گفت: در سطح کشور 6 میلیون روستایی شرایط بیمه شدن را دارند که از این میزان، 330 هزار خانوار مختص استان گیلان است که سهم شهرستان آستارا یک‌هزار و 500 نفر سرپرست خانوار می‌باشد. 

 به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان افراد بیمه‌شده بنا به درخواست خود می‌توانند سالانه بین 270 هزارتا 660 هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند که در قبال این میزان پرداختی، کمک‌هزینه ازکارافتادگی، فوت و بازنشستگی دریافت می‌کنند. 

 قلی‌پور بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان را تنها بیمه یارانه‌ای دولت عنوان کرد و افزود: کسی که برای استفاده از خدمات این بیمه با سندسازی خود را روستایی معرفی کند، اما در تحقیقات محلی ثابت شود که محل سکونش شهر است به 6 ماه حبس محکوم می‌شود. 

فرماندار شهرستان آستارا نیز در جریان دیدار با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان در محل فرمانداری اظهار کرد: روستاییان به دلایل مختلف نسبت به جمعیت شهری بیشتر در معرض بحران و صدمات مالی و جانی هستند که زیرپوشش قرار گرفتن آن‌ها زیر چتر حمایتی بیمه، یک ضرورت است.

به گفته حسن رستم‌زاد دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، دهیاری‌ها و رسانه‌ها با آگاهی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ضمن حفظ عزت و کرامت روستاییان آن‌ها نسبت به عضویت در این صندوق ترغیب کنند. 

 انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول